Skargi i zażalenia
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r. Nr 98, poz. 2096 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
W sprawach skarg i wniosków
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
przyjmuje interesantów
w każdy poniedziałek w godzinach 14.00-15.00
kierownicy komórek organizacyjnych
przyjmują interesantów
codziennie w godzinach pracy
po godzinach urzędowania w sprawach skarg i wniosków:
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:
- pisemnie
- faxem
- pocztą elektroniczną
- ustnie do protokołu
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków. Skargi i wnioski rozpatrują komórki organizacyjne merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:
imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
adres wnoszącego
Uwaga: Skargi i wnioski niezawierające imienia, nazwiska lub nazwy i adresu (anonimy) nie będą rozpatrywane.
Organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje zarządzenie Dyrektora PSSE w Lęborku Nr 1/15.
Załączniki: